Tuesday, May 21, 2024

Slobodan Jevremović - VIZIJE O VAMA, SVETA BRAĆO-ZNAKOVI MIRA ISPRED OLUJE

Слободан Јевремовић - ВИЗИЈЕ О ВАМА, СВЕТА БРАЋО -ЗНАКОВИ МИРА ИСПРЕД ОЛУЈЕ  

Литерарни рад за свечаност:

"ПРЕСПАНСКИ ТРЕПЕРЕЊА", 2024. године 

 ВИЗИЈЕ О ВАМА, СВЕТА БРАЋО - ЗНАКОВИ МИРА ИСПРЕД ОЛУЈЕ

 

   * ... Онда, када сам Свету браћу Ћирила и Методија у сну видео и описао по први пут, тај сам текст закључио следећим речима:

   „Онда, то веома памтим, помиловали су ме нежно по глави, и рекли: -„Збогом, драги наш дечаче Дарко. Буди добар, храбар, учи и ради, сети се увек како смо ти говорили да човек треба да буде добар хришћанин и да увек помаже другима. Ми сада идемо даље путем Православља, а ти остани овде на клупи... и само спавај... и сањај... сањај...“

   И сањао сам, и снен и будан... Када сам се пробудио, видим, иста клупа, али... ова земља је мени сасвим непозната... Нема турске калдрме... Свуда около пакост, зло, туга, сила, неправда, невоља, тама... Не знам ни где је она драга плавокоса паметница са Косанчићевог Венца... Ни моји оловни војници, ни њене мале луткице... И онда, у свој тој несрећној тами, погледао сам према Божјем небу... и видео сам опет њих, Свету браћу и словенске апостоле, Ћирила и Методија, како сијају на најлепшем зраку светла тајне и истине, и машу, и шапућу... И поручују... Нећу вам рећи шта, то је остала наша тајна, али, добри људи искреног срца ће ту поруку да знају и памте, исто као и ја. Сањао сам некада, а памтим као да је било данас. И ону слатку плавокосу и плавооку секу, паметницу са Косанчићевог Венца, и oне свете апостоле Хришћанства и Словенства, Свету браћу Ћирила и Методија. Сањао сам некада све то, ходао и гледао све то, а памтим. Ја поносно памтим... „

   * И опет сам почео да сањам. Сличне су слике онаквих брзо поређаних симбола какве сам описао у оном сну. Многи ће рећи – слике неразумевања. Многи који нису добро видели, нити разумели. А Света браћа су нас стално учили да мир и разумевање и љубав и човечност долази до нас само кроз развој духа и вере. У развоју опште писмености сваког друштва, дајући приоритет православном учењу али не одбацујући друга веровања људског рода, Света браћа су нам давали заклон од киша, ветрова и олуја. Као да су одавно знали да долази Време зла као симбол антицивилизације, у правцу покушаја уништења сваког учења Христа Јединог, сина Божјег.

   * И зато, неки и понеки залутали људи са странпутице друштва, почеше да говоре језике неразумне, узеше новце и силу без ограничења, сјајем одеће и богатства пожелеше да ослепе видике правде и истине. И појавише се, у име Цркве, лажни пастири лажно Његови, онакви који од добра зло учинише. Јер, уместо пастира да стада народа заштитно упути и чува, посташе преварни служећи силнима и себи на ушур. А све под капом домова Њему изграђених... И  силници одбацише јадне и болесне, и рода се одрекоше, и децу паковаше у робне пошиљке. Ти и такви не читаше књиге, не идоше у цркве, не учише нити о љубави нити о правди. И зато, само ствараше олује, онакве које су сада постале урагани пред знаковима мира Светих Ћирила и Методија. И опет бубњеви ратова, и опет вође, у име самозваних и преварних, прете и мачеве оштре... Успешно кријући откидања земље Божије и дајући их на дар безбожним...

   * А ни у времену Свете браће у деветом веку није било сталне светлости нити сунца! Причали су ми они пуно о проблемима код Хазара, при покушају да се спречи ширење јудаизма, па подмукла деловања латинског католичког клера против ширења словенског језика и глагољице. И још много недаћа и напада... Све то су они поднели стојички, хришћански мирно, смерни и увек верујући у растућу свесловенску идеју православља и мира. Кроз ново писмо, азбуку, учење вери и новим правцима развоја хришћанства у сваком смеру! Дела и правце њиховог рада и великих напора успешно су наследили и наставили њихови ученици Св. Климент и Св. Наум, који су саставили и објавили ћирилично писмо.

   * И тако је било у мојим сновима о њима, о Светој браћи Ћирилу и Методију, о временима старим, и временима садашњим... Искрено, нисам (успео) ни видео и времена будућа, али, то сада није ни важно... Можда ћу, ако Господ дозволи, и то да макар у сну видим... па ћу све да вам напишем и дојавим. А до тада, сви ми нека смо и понизни и добри и верујући и захвални Светој браћи, Светим Ћирилу и Методију, који нам поставише основе писања, разумевања, књижевности, верске припадности... Нека нам, заједно и са другим светим, и са сином Господа, Исусом Христом, и самим Господом Богом Свемогућим, показују излазе из мрака ка светлости, ка миру и љубави... Тако је Он заповедио из Царства небеског, тако ће и да буде! Увек +

 

Слободан Јевремовић, Београд, Србија                                 20.04.2024.                                                                                                         

 



                                                              

No comments: